HJÆLP OG VEJLEDNING

FAQ
Inventar/udstyr på messen
Hvor finder jeg bestillingslisten til leje af inventar?

Du får den tilsendt på mail fra os i god tid før messen. Du kan også downloade den.

Kan jeg leje teknisk udstyr til min stand?

Det er forskelligt fra by til by. Du får en bestillingsliste til leje af teknik og AV-udstyr tilsendt på mail fra os.

Kan jeg få møbleret min stand?

Møbler – underforstået café borde og stole, duge og glasservice bestilles hos udstillingsstedet – ikke hos InterComp

Møbler lejes hos:

København: Direkte hos Forum
Odense: Direkte hos Odense Congress Center
Ålborg: Hos Wieben Design

Hvad koster det at leje møbler?

Vi sender priserne til dig på mail i god tid før messen.

Hvordan bestiller jeg møblerne?

København: Direkte hos Forum
Odense: Direkte hos Odense Congress Center
Ålborg: Hos Wieben Design

Hvor finder jeg de forskellige dokumenter?

Du får dem tilsendt på mail fra os i god tid før messen. Du er også altid velkommen til at kontakte os.

Hvornår skal møblerne senest bestilles?

Du skal bestille dem på mail til os senest tre uger før messestart.

Bør jeg have lys på min stand?

Du kan bestille spots…. Vi anbefaler mindst en spot pr. 3m²

Kan jeg leje standplader?

Standlejen på en opbygget stand er inklusiv sorte bagvægge, hvor man dog ikke må skrue eller sømme noget i. Er der behov for påklæbning af logo, kan hhv. standvægge og friser købes og tages med hjem. Vi har dobbeltklæbende tape, som vi udleverer ved informations standene. Bruges denne tape, kan det opklæbede tages ned igen uden at efterlade mærker på hhv. standvæg eller frise, og så behøves tilkøb ikke.

Kan jeg opbevare salgsmateriale og andet på messen?

Ja, med et baglokale kan du nemt opbevare brochurer, tasker, frakker mv., så de er usynlige på standen. Baglokalet er 1x1 meter med sort forhæng op placeres typisk i et hjørne af standen. Du kan bestille leje af baglokale gennem os.

Standinformation
Hvad er de tekniske mål for en stand?

Modulmål:100 x 100 for hver 100 cm placeret aluminiumsstolpe.
Afstand fra stolpe til stolpe: 95 cm
Væghøjde: 245 cm
Standplader: 238,7 cm x 96,7 cm x 0,4 cm
Friseplader: 22 x 195,7 cm eller 22 x 294,7 cm
Str. til tekst/navn/logo: 20 x 194 cm eller 20 x 293 cm

Hvad består en standardopbygning af?

En stand består som standard af sorte bagvægge og sidevægge samt en skiltefrise foroven med plads til logo. Du kan særskilt bestille baglokale med forhæng, spots og tæpper m.v. Bemærk at de tekniske mål for en stand er et eksempel på, hvordan en stand kan opbygges.

Er der ting, som ikke er tilladt at lave på standen?

Standvægge og friser kan købes, hvis der skal males, sømmes, skrues.

Hvornår skal jeg senest være færdig med at opsætte min stand?

Du skal senest være færdig fredag kl. 12.45 (Aarhus, Aalborg, Odense og København) og lørdag kl. 9.45 (Fredericia, Svendborg og Augustenborg).

Hvornår og hvordan kan jeg modtage noget fra en fragtmand?

Hvis du skal have tilsendt varer eller udstillingsmateriale fra en fragtmand, modtages det tidligst dagen før indrykningsstart. Der skal stå firmanavn og standnummer på fragtpapirerne og godset skal leveres på din stand. Desuden er det nødvendigt, at godset bliver leveret fragtfrit, eftersom messestedet ikke kan lægge ud for fragtbeløbet. Varer, som bliver leveret til dig i forbindelse med udstillingen, og som messestedet har kvitteret for, er på eget ansvar.

Hvornår må jeg tidligst begynde at nedtage min stand?

Du må tidligst begynde at nedtage din stand efter udstillingens afslutning søndag kl. 17.00. Udstillere, der påbegynder nedtagning før dette klokkeslæt, bliver pålagt et gebyr på kr. 5.000 inkl. moms.

Hvornår skal jeg senest have nedtaget min stand?

Din stand skal være nedtaget senest søndag kl. 23.00.

Skal jeg selv sørge for at gøre standen ren?

Ja, den enkelte standlejer skal selv sørge for at rengøre standen under messen og bagefter. Rengøringen indebærer tømning af affald og støvsugning af standen. Bagrum rengøres ikke. I udvalgte messecentre kan støvsugning bestilles.

Er det mit ansvar at forsikre standens indhold?

- Ja, det påhviler dig som er udstiller at forsikre de effekter, du udstiller på standen, og sørge for dækning af eventuelle skader, som produkter, personer eller udstillingseffekter måtte forvolde mod tredjemand – for eksempel gæster, som opholder sig på eller ved din stand. Du kan se alle reglerne i udstillermanualen, som du får tilsendt på mail fra os.

Brandsikkerhed
Må jeg have udstyr/materialer på messen, som er brandfarlige?

Hvis du skal anvende eller udstille F-gas og lignende trykflasker, brandfarlige væsker m.v. skal du ansøge om og medbringe en skriftlig godkendelse fra Beredskabsforvaltningen. Til udsmykning af lokaler og til fremstilling og beklædning af stande m.v. må du ikke anvende let brandbart materiale (som for eksempel stof). Dog kan brandimprægneret materiale anvendes efter nærmere godkendelse.

Hvor finder jeg brandreglerne for messen?

Du finder alle brandreglerne i udstillermanualen, som du får tilsendt på mail fra os.

Hvor finder jeg udstillermanualen?

Du får tilsendt udstillermanualen på mail fra os i god tid før messen.

Invitation af kunder/Gæstekort
Kan jeg invitere kunder med til messen?

Ja, du kan uden beregning invitere såvel tidligere, nuværende som potentielle kunder. Hvor mange, du vil forkæle og glæde med et gæstekort, er op til dig. Du kan uden beregning bestille 100, 300, 500, 1000 eller flere gæstekort hos os.

Kan jeg sende gæstekort til mine kunder?

Ja, det er af stor betydning, at du sender gæstekort ud til såvel tidligere, nuværende som potentielle kunder, så vi kan opnå den optimale effekt og få det antal besøgende, som vi forventer. Hvor mange, du vil forkæle og glæde med en gæstekort, er op til dig. Du kan uden beregning bestille 100, 300, 500, 1000 eller flere gæstekort hos os. Det er dog meget vigtigt, at du ikke lader gæstekort ligge på hylden, men sørger for, at de bliver sendt ud til et målrettet publikum.

Hvad skal jeg gøre med mine gæstekort, hvis jeg ikke får dem brugt?

Hvis du ikke bruger alle dine gæstekort, skal du kontakte os og sende resten retur, så andre kan få mulighed for at bruge dem til deres kunder.

Parkering
Hvor kan jeg parkere før og under messen?

Du kan læse om parkeringsforholdene ved den enkelte messe i udstillermanualen, som du får tilsendt på mail fra os i god tid før messen. Mens messen løber af stabelen er det vigtigt, at du gør plads til de besøgende. Her vil vi derfor bede dig om parkere på de anviste udstillerpladser.

Hvor finder jeg oversigten over parkeringsforholdene?

Du finder oversigten over parkeringsforholdene i udstillermanualen.

WIFI
Er der WIFI på messerne?

Ja, der er gratis WIFI på alle messerne.

Skal jeg bruge kode for at komme på WIFI?

Der er i nogle tilfælde en kode på netværket. En eventuel kode får du oplyst på mail fra os i god tid før messestart.

Forplejning under messen
Er der forplejning under messen til udstillerne?

Under opbygningen af standene kan du frit hente kaffe og te fra vores servicevogne, der er placeret ved vores informationsstande. Kaffen er friskbrygget, udvalget af teer er bredt, og mælken er økologisk. Lørdag og søndag fra 9.15-9.45 byder vi på nybagte, smurte rundstykker, kaffe, te og friskpresset økologisk juice. Vi har et stort serviceteam, der gør alt, hvad de kan for at tage sig godt af jer udstillere. I løbet af udstillingsdagene serverer vi kildevand, frugt, kaffe, te, lidt at spise og lækker kage til alle udstillere på standene. Ved vores btb-arrangement lørdag kl. 17 byder vi på en fadøl, et glas vin eller en sodavand. Her vil også være lidt let at spise.

Er det muligt at købe mad på messen?

Ja, du kan forudbestille og købe mad i messerestauranten, som byder på lækker frokost lørdag og søndag samt lækker aftensmad lørdag. Du får nærmere information om forplejning tilsendt på mail fra os.

Finder du ikke svar på dit spørgsmål her, så kontakt os
Kontakt os